Helpdesk
Aanvragen
Hoe oud mag mijn tablet zijn?
De tablet mag niet ouder dan 2 weken zijn bij aanvraag van uw verzekering.
Mocht u tablet ouder zijn dan 2 weken dan komt deze niet meer in aanmerking voor verzekering.
Ik heb mijn contract opgestuurd maar nog niets vernomen?
Nadat wij uw contract hebben ontvangen kan het 4-6 weken duur voordat u de polis in huis heeft. Uw tablet is al wel verzekerd.
Bent u niet zeker of uw contract is aangekomen? Neem dan contact met ons op :
Telefoonnummer: 010-4477100
Ik wil mijn tablet graag verzekeren, wat moet ik hier voor doen?
U bent in ieder geval aan het juiste adres. Voor de exacte werkwijze hebben wij een duidelijke overzichtspagina voor u gemaakt. Druk op onderstaande link om deze te bekijken:
Werkwijze
Ik heb mijn tablet in het buitenland gekocht, kan ik deze verzekeren?
Helaas, het is niet mogelijk om tablets welke in het buitenland gekocht zijn te verzekeren.
Algemeen
Wat is het e-mail adres voor opzeggingen en wijzigingen?
Wijzigingen kunt u doorgeven op : wijzig@actua.org
Hoe kan ik mijn adreswijziging het beste doorgeven?
U kunt uw adreswijziging per e-mail doorgeven via wijzig@actua.org
Ik wil de incasso terugdraaien. Hoe moet dit?
U kunt contact opnemen met de bank om de geïncasseerde premie terug te vragen. Wij kunnen ook een excasso voor u klaarzetten. Wij maken echter het bedrag pas ruim een maand na de incasso over in verband met de wettelijke stornoperiode van 30-35 dagen waarin u de premie terug kan vorderen via uw bank.
Ik wil graag opzeggen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Opzeggingen dienen altijd schriftelijk te gebeuren onder vermelding van het certificaatnummer. Bij automatische incasso's is dit het betalingskenmerk wat op het bankafschrift is vermeld. Opzeggen kan ook per e-mail naar wijzig@actua.org
Schade
Mijn tablet heeft schade opgelopen, wat nu?
Download het
Schade Formulier en vul dit in.
Stuur dit hierna naar:
Actua Assurantiën,
Postbus 849
3000AV Rotterdam
Tel: 010 - 4477100
Waarom krijg ik niet in geld uitgekeerd?
Actua keert alleen uit in natura. Dit staat ook in de voorwaarden omschreven.
Ik heb al een politierapport gestuurd, maar er wordt nog een toedrachtsomschrijving gevraagd.
Actua vraagt toch nog een duidelijk verhaal over de gebeurtenis. Dit om nog een beter inzicht te kunnen krijgen in de situatie en om te oordelen of de schadevergoeding op een juiste basis plaatsvindt. Een antwoord moet schriftelijk, per post, fax of e-mail aan ons worden verstuurd. Telefonisch wordt er niet verwerkt in het dossier. Pas na ontvangst van een antwoord op de door ons gestelde vragen gaan wij verder met het behandelen van het dossier.